Sunday, March 4, 2012

Permudahkan, jangan menyusahkan.....





Sesetengah daripada kita suka menyusahkan orang lain. Lebih malang jika mereka menikmatinya - gembira jika berjaya membuatkan hidup orang lain susah. Ada yang kata, "Masa aku dulu bukan main susah nak dapat. Jadi, aku akan pastikan engkau juga susah untuk mendapatkannya!".

Gambar-gambar di atas menunjukkan sikap suka menyusahkan orang lain - ada juga yang parking kereta tak fikir orang lain. Asalkan dia selesa okay lah...

Kita asyik pentingkan diri sendiri, "Aku!, Aku! dan Aku!". Prinsip Rasulullah s.a.w pula, "Umatku!, Umatku! Umatku!.

Setiap tahun kita bersemangat berarak menyambut maulidulrasul tapi adakah kita berusaha untuk mengamalkan akhlak Rasulullah s.a.w?

JANGANLAH KITA BUAT KEPADA ORANG LAIN APA YANG KITA TAK SUKA ORANG LAIN BUAT KEPADA KITA.

No comments:

Post a Comment